btw..

Vi har haft bloggen i en vecka idag, sådär btw :) Och kollade nyss att vi har redan skrivit 55 inlägg ! Det blir 7,9 inlägg per dag.. Rätt duktiga :) så hoppas ni inte klagar ;)

Har bara räknat A-serien i matte, måste fortsätta nu, för C kommer hit när jag blev så ledsen. Har som sagt ingen bra dag, så jag blev jätteglad :D

Hoppas ni har det bra, hörs ikväll :)

 

O om nån har riktigt tråkigt kan jag ju ge er en matteuppgift att tänka på. Den med rätt svar får en länkning ;)

En maskin framställer produkter av vilka 5% har en lindrig färgskada, 3% har en ytskada och 2% har fel storlek. Felen förekommer oberoende av varann. Om bara ett av felen förekommer, godkänns produkten för försäljning.

Med vilken sannolikhet duger en på måfå vald produkt för försäljning ?

Lycka till!  Vinnaren utses av mig ikväll :)


Kommentarer
Postat av: Ebba | Leeshy

Jättefin blogg =)



Vad gör du då söt?

Kram <3

2009-11-12 @ 19:16:16
URL: http://leeshy.blogg.se/
Postat av: Frida

hehe är inte så smart men kanske 1 av 10 :)

2009-11-12 @ 19:16:50
URL: http://rutigstudsboll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0